Можливо, хтось не знає:

SEO-просування, пошукова оптимізація – це просування (розкрутка ) сайту в органічну (не рекламну видачу) Google та інших пошукових систем за ключовими словами, які запитують користувачі пошукової системи.

Screenshot iphone1  Що таке SEO і навіщо пошукова оптимізація бізнесу ?

Щоб швидше і зрозуміліше розібратися в питанні навіщо бізнесу SEO, перегляньте це відео:

Пошукова оптимізація включає такі заходи:

  1. Комплексний SEO-аудит – важливий крок на шляху до успішного просування сайту. Посилена робота фахівців спрямована на зростання трафіку, а також дозволяє збільшувати кількість клієнтів та збільшувати конверсію. У ході SEO-аудиту вдається досягти таких результатів:
    • виявити та виправити технічні помилки в роботі веб-ресурсу;
    • виправити контент для кращої конвертації, сприйняття тексту;
    • впровадити вартісні рішення;
    • скоригувати стратегію для отримання посилань.
  2. Складання семантичного ядра дозволяє визначити ключові слова та поняття для певної теми. Надалі вони враховуються у семантиці наповнення сторінок; правильне використання у текстах впливає на результат видачі. Ми переконані: семантичне та смислове ядро – поняття тотожні, і керуємося цим принципом у своїй роботі. SEO-фахівець підбере низькочастотні та високочастотні ключові слова, які дозволяють вийти сайту на ті позиції, які вам потрібні. Звичайно, всі прагнуть, щоб сайт опинився на першій або щонайменше трьох перших сторінках пошукової системи. І все це можна досягти за професійного підходу (без самодіяльності).
  3. Технічна оптимізація сайту дозволяє постійно стежити за станом веб-ресурсу та оперативно вносити до нього потрібні технічні зміни, у тому числі посилаючись на алгоритми пошукових систем. Основна мета роботи – покращення взаємодії з пошуковими системами. При грамотному та повному підході вдається досягти максимальної повної індексації сторінок сайту. Комплексний підхід включає усунення помилок сайту, налаштування видів URL-сторінки, редиректи, роботу з картою сайту та файлом robots.txt
  4. Нарощування маси посилань забезпечує високий результат у видачі пошукової системи. Крауд маркетинг збільшує трафік та дозволяє сформувати позитивне інформаційне поле навколо сайту замовника. Як наслідок, зростання позитивної репутації, збільшення конверсії та популярності продажів. Ваш бренд стає впізнаваним, на сайт заходить все більше клієнтів, готових зробити замовлення. При виборі платформ для розміщення статей з посиланнями на ваш ресурс спеціаліст враховує безліч факторів. Чим якісніший сайт і чим більше він отримав довіру у пошукових систем – тим кращим буде результат розміщення посилань на ньому.

seo 1  Що таке SEO і навіщо пошукова оптимізація бізнесу ?

Просування – це один із ключових бізнес-процесів для будь-якого бізнесу, а в XXI-му столітті, через глобальну дигіталізацію цей процес переходить в інтернет. В 2023 широко використовується кілька десятків видів ефективного інтернет-просування. SEO – один із найсильніших (і вигідних у перспективі) способів просування, але є винятки – бізнес, для якого більше підійде контекстна реклама та швидкий “зліт”. Про це розповім нижче.

На сьогоднішній день існує безліч способів просування в інтернеті:

  • соціальні мережі;
  • блоги;
  • контекстна реклама;
  • чат-боти;
  • CPA-мережі;
  • e-mail розсилки;
  • SEO-оптимізація

Докладніше про кожен із видів інтернет-реклами читайте у статтях:

  1. Реклама в інтернеті: її види та як вона працює
  2. Просування та розкрутка сайту

SEO-просування та контекстна реклама – один із найстаріших видів інтернет-реклами, який з’явився ще в 90-х (як тільки з’явилися безпосередньо пошукові системи), а на території СНД стали дуже популярними в кінці нульових ( особливо після кризи 2008 року) та на початку десятих років.

Але з 2014-15 рр. у зв’язку зі зростанням популярності соціальних мереж і чатів підприємці почали недооцінювати пошукове просування та пошукову рекламу, віддаючи перевагу націленню в соціальних мережах і СПАМу в Viber, WhatsApp і Telegram. Чим поганий такий варіант? Таргетуватися на аудиторію, яка не мала запиту на вашу пропозицію – великий ризик та найчастіше – гроші на вітер. Якщо пошуковий запит потенційний клієнт сам вводить у рядок пошуку, то в месенеджерах та соцмережах більше схоже на лотерею, де виграш невідомий, а гроші потрібно вкласти одразу й чималі.

Це дуже необачне рішення! Оскільки пошукові системи, на відміну від інших майданчиків, дають найбільш якісну та зацікавлену аудиторію.

У наступному розділі наведу докладну аргументацію свого твердження.

Маркетингова перевага пошукового просування та реклами

Як з’ясували на початку статті: пошукове просування – це вид інтернет-реклами. Якщо відкрити будь-який підручник з маркетингу, то прогнозувати ефективність будь-якої реклами можна за її властивостями:

digital marketing 1  Що таке SEO і навіщо пошукова оптимізація бізнесу ?

  • Охоплення – це властивість реклами, що показує, до якої кількості аудиторії ми можемо донести рекламне повідомлення, скільки людей зможе з нею взаємодіяти. Наприклад: якщо це реклама в ліфті житлового будинку, то охоплення рекламного повідомлення буде у кілька сотень людей, які користуються цим ліфтом, а якщо реклама вийшла на центральному ТБ-каналі у прайм-тайм, то її охоплення може сягати кількох мільйонів людей. Пошукове просування дає змогу як звужувати аудиторію, наприклад – тільки місто, і розширювати – країна, кілька країн.
  • Афінітивність – це якісний показник концентрації цільової аудиторії всередині тієї аудиторії, на яку поширюється реклама. Наприклад, якщо дати рекламне оголошення про розпродаж до дня юриста і розмістити його в будівлі суду, то концентрація цільової аудиторії буде дуже високою, тому що 90% співробітників суду (крім вахтерів та прибиральниць) мають юридичну освіту, а основні візитери – це юристи, адвокати, співробітники прокуратури та поліції. Відповідно, якщо те саме оголошення розмістити в будівлі дитячого садка, то ймовірність “попадання в ЦА”, так само можливо, оскільки у когось із батьків, які забирають своїх дітей, може бути юридична освіта , але концентрація такої аудиторії буде дуже низькою, отже, низька афінітивність.
  • Релевантність – це відповідність рекламного повідомлення очікуванням аудиторії. Що мається на увазі: Якщо ми показуємо аудиторії з низьким або середнім статком рекламу якогось продукту класу luxury, ефективність цієї реклами швидше за все буде низькою. Оскільки, незважаючи на всі переваги продукту, він не виправдовуватиме очікування цієї цільової групи через свою високу вартість.

Думаю, досить теорії!

Розберемо ефективність реклами та просування у пошукових системах.

search engines 1 1  Що таке SEO і навіщо пошукова оптимізація бізнесу ?

  1. Охоплення пошукових систем. Тими чи іншими пошуковими системами сумарно, на регулярній основі користується понад 93% всіх інтернет-користувачів планети Земля, тобто мільярди людей! Наприклад, аудиторія, зареєстрована в тих чи інших соціальних мережах – 50,64% від усієї інтернет-аудиторії.
  2. Афінітивність реклами в пошукових системах – пошукові системи влаштовані так, що видають контент під запит користувача. Користувач через свій запит, який вводить у пошуковий рядок, сам ідентифікує свою потребу, а пошуковий сайт під цей запит підлаштовує свій контент.
    Таким чином, показник афінітивності реклами у пошукових системах наближається до 100%.
  3. Релевантність у пошуку. Несправедливо буде сказано, що пошукові системи завжди видають результати, які на 100% відповідають очікуванням своїх користувачів, природно, це не так.

Але при цьому рівень релевантності реклами в пошуку значно вищий, ніж у або месенджерах (чатах).

Поясню на прикладі:

Навіщо користувач заходить у Facebook або Viber або будь-який інший чат чи соц. мережу?

 

Як правило, для проведення свого дозвілля: спілкування з друзями, перегляду якогось розважального контенту, чи не так? І бачить рекламу, наскільки це релевантно, тобто відповідає його очікуванням?

Реклама у соціальних мережах часто сприймається як непотрібна та набридлива. Вона швидше викликає відразу, ніж мотивує перейти на сайт і скористатися пропозицією компанії (з ретаргетингом інша історія, але реклама на “холодну” аудиторію має великий відсоток непотрапляння в ціль).

Інша ситуація, людині ХХІ століття щось знадобилося, що вона робить? Правильно, починає запитувати це в пошукових системах, наприклад: “Купити спортивну сумку”. А пошукова система видає йому 8 рекламних та 10 органічних посилань з пропозиціями від інтернет-магазинів спортивних товарів. Який тут рівень релевантності? Значно вище, ніж у першому випадку!

Щоб не бути голослівним, звернуся до цифр.

Те що, релевантність реклами в пошукових системах значно вища за ту ж саму рекламу в соціальних мережах, свідчить такий показник як CTR.

CTR – це показник відношення кліків по рекламному оголошенню до показів рекламного оголошення, що вимірюється в %. Наприклад, 1000 людей побачили рекламу, 10 клацнули на банер, відповідно 10/1000 = 1%, CTR = 1%.

У випадку пошукової реклами середній показник CTR – 4%-6%, а для реклами в Facebook або Instagram такий показник становить від 0,001% до 0,8%.

Користувачі набагато охоче переходять по рекламі в пошуку, ніж по рекламі в соціальних мережах, тому що в пошуковій системі вони самі зробили запит на послугу чи товар, а не зіткнулися з цією пропозицією ніби випадково, абсолютно не потребуючи запропонованого.

Таким чином, за всіма основними показниками важливим є охоплення, релевантність, афінітивність, просування в пошукових системах і пошукова реклама (ppc).

Тут слушно відмітити:

Так навіщо ж бізнесу саме SEO, чому не можна просто використовувати контекстну пошукову рекламу і не чекати по 6-8 місяців результату?

У цьому питанні ми обов’язково розберемося нижче.

Фінансова вигода SEO-просування перед пошуковою рекламою

На перший погляд, інвестиції в контекстну рекламу виглядають більш привабливими, ніж у пошукову оптимізацію (SEO).

financial gain 1  Що таке SEO і навіщо пошукова оптимізація бізнесу ?

Інвестиції у контекстну рекламу (ppc). Поріг входу $50-$100, оплата провадиться згідно з тарифом (ставки) за кожен клік, перехід на сайт, тобто інструмент керований та прогнозований. Реклама виходить моментально у деяких випадках через 3-4 робочі дні після запуску.

Інвестиції в SEO-просування. Поріг входу  $300 – $800 міс (читайте статтю “Скільки коштує SEO-просування”), оплата у вигляді фіксованої або змінної ставки за послуги агентства з просування пулу ключових слів. Перші результати не раніше ніж через 3-4 місяці, іноді 6-8 місяців. Інструмент не прогнозований, оскільки залежить від алгоритмів пошукових систем, які часто змінюються.

Враховуючи все вищесказане, інвестиції в контекстну рекламу, наприклад Google Ads, значно вигідніші і надійніші, ніж пошукова оптимізація.

Вартість відвідувача сайту з органічної видачі Google або іншої пошукової системи, може бути в 2-3 або навіть 5-10 або навіть 100 разів нижче, ціна залучення одного відвідувача сайту з рекламної видачі!

 

Далеко не ходитиму, покажу на прикладі:

Наш сайт, на якому ви зараз читаєте цю статтю, залучає 120-220 унікальних відвідувачів з різних пошукових систем на день або близько 6000 на місяць.

При цьому вартість кліку в контекстній рекламі близько $1,7 (дані на момент публікації). Для того, щоб залучати аудиторію в 6000 унікальних користувачів на місяць, необхідно було б витрачати $1,7 х 6000 = $10 200 місяць!

Зрозуміло, наш бюджет на SEO-просування значно менший. Також у нас є кейси клієнтів із бюджетом у $600-$800. Нашій команді вдається залучати до 65 000 унікальних відвідувачів на місяць!

Крім вартості, у контекстної реклами є ще недоліки.

contextual advertising 1  Що таке SEO і навіщо пошукова оптимізація бізнесу ?

  1. Оскільки оплата здійснюється за кліки, то часто недобросовісні конкуренти можуть навмисно клікати на ваші рекламні оголошення з метою завдати додаткових витрат, а іноді для цього можуть залучати навіть роботів. Зокрема, Google через свої алгоритми намагається протидіяти цьому, але, як показує практика, 10-20% рекламного бюджету все одно “зклікується”.
  2. Нетривалий ефект. Як тільки на Вашому рекламному обліковому записі закінчуються кошти, показ реклами зупиняється і переходи на сайт припиняються. У випадку з SEO-оптимізацією, якщо сайт вивести в ТОП за ключовими словами і припинити будь-які заходи щодо його оптимізації, то ще кілька місяців ефект зберігатиметься, після чого повільно почне сходити нанівець.

Таким чином, фінансова перевага SEO над пошуковою рекламою є очевидною.

Іміджева перевага SEO розкрутки сайту

Як відомо, контекстна реклама характеризується швидким запуском.

Чи можна зробити сайт на конструкторі або шаблоні, розмістити $50 у рекламному кабінеті Google Ads?

Тобто буквально за 1 день із нуля стати повноцінним гравцем ринку, нарівні з конкурентами, пропонуючи свої товари та послуги.

У випадку із SEO для того, щоб зайняти ТОП-позиції проходять місяці, а іноді роки, відповідно, компанія-власник сайту відкрилася не вчора.

І це починають розуміти споживачі! Якщо брати сферу B2B, де клієнтами є підприємці, які самі використовують контекстну рекламу – ця складова відіграє важливу роль. Наприклад, для нашої веб-студії Business Site займати ТОП-позиції в пошукових системах – принципово важливо з погляду іміджу та сприйняття клієнтами.

Є ще така річ – як якість видачі: якщо захочу рекламувати сайт веб-студії Business Site через контекстну рекламу за словом “автомийка”, Google за мої гроші буде показувати мій сайт і за цим словом, тут питання в ціні. А користувач, у свою чергу, переходитиме на нерелевантну для нього сторінку (шукав автомийку – пропонують замовити сайт).

В органічній видачі ніколи не буде сайту, який не має жодного відношення до пошукового запиту.

Це також стали помічати багато користувачів пошукових систем і зараз створилася ціла аудиторія людей, які повністю ігнорують рекламні посилання, не бажаючи витрачати час на перегляд сайтів, що не відповідають їхнім очікуванням.

Якому бізнесу не підходить SEO?

Дочитавши до цієї частини статті, ви, напевно, записали мене в адепти секти свідків SEO.
Це не так, насправді я дуже ціную цей інструмент, але намагаюсь ставитись до нього об’єктивно. Тому змушений сказати, що є бізнеси, в яких SEO працювати не буде.

Для якого бізнесу SEO не працює?

business  Що таке SEO і навіщо пошукова оптимізація бізнесу ?

Головний недолік SEO – це розтягнутість результату, його відстрочка у часі. SEO точно не підійде для стартапа, мається на увазі бізнесу, який тільки починає свою діяльність. Тому що основне завдання стартапу – це максимально протестувати попит, відкатати бізнес-процеси та залучити перші замовлення, щоб бізнесу було на що існувати надалі. У стартапі розумним буде вибір на користь контекстної реклами, яка при грамотному налаштуванні може привести перших клієнтів за лічені дні. Цей варіант хороший у тому випадку, якщо у стартапу стоїть першочергове завдання знайти партнерів.

Друга категорія бізнесу, якому точно не підходить SEO – це трендові товари, всякі химерні китайські дрібниці, такі як спіннери, картки-ножі, power-банки, які заряджаються від сонячних променів і т.д. Також сюди можна зарахувати товари з нагоди. Наприклад: подарунки до Нового року, Різдва тощо, які актуальні прямо зараз і точно не викикають інтересу навесні чи влітку.

Попит на трендові товари швидко спалахує, але протягом 2-3 місяців різко падає і власнику такого бізнесу необхідно шукати нову товарну групу, щоб потрапити в новий тренд. Крім того, ціна таких товарів часто невисока і її не можна порівняти з тими вкладеннями, які необхідно зробити в SEO-просування. І повертаємося до того, що як тільки SEO запрацює, товари можуть втратити свою актуальність, ще більше впадуть в ціні або на ринок вийдуть десятки (якщо не сотні) нових конкурентів.
  • Супер специфічний та інноваційний бізнес, про який поки не знає ринок і відповідно немає запитів у пошуку, також не буде ефективно просуватися за допомогою SEO. У цьому випадку буде доречною стратегія непрямих запитів.
  • Локальний бізнес. Наприклад, кав’ярня при бізнес-центрі чи якась торгова точка навряд чи окупить інвестиції у СЕО просування. Тут часто працює органічний трафік: співробітники бізнес-центру або просто проходячі повз люди і жителі цього кварталу.

Якщо ваш бізнес має такі властивості:

  • Існує від року і більше і в планах існуватиме ще мінімум 3-5 років;
  • Ви працюєте на сформованому ринку;
  • Покриття вашого бізнесу – це як мінімум місто чи область.

Вам точно підійде SEO і інвестиції в цей інструмент інтернет-маркетингу окупляться багато разів!

Як запустити SEO-просування сайту

Google Advertising Work Fast 1  Що таке SEO і навіщо пошукова оптимізація бізнесу ?

Щоб SEO-просування було ефективним, необхідно звернутися до професіоналів, адже самостійне вивчення стратегії та її реалізація не завжди ефективні та загрожують втратою цінного часу. Не змінюються ключові етапи в залежності від того, в якій країні знаходиться замовник, робить він ставку в просуванні на Яндекс або Google.

Звертаючись до нашої веб-студії, ви отримаєте детальну консультацію про майбутній ваш проект, і наші менеджери зорієнтують вас в основних етапах та їх тонкощах.

    1. Аналіз сайту та конкурентів

Важливо зрозуміти: що пропонують ваші конкуренти і що можете запропонувати користувачеві ви. Цей етап незамінний, якщо у вас сайт-візитка, інтернет-магазин, сайт-каталог, корпоративний веб-ресурс, блог, стрічка новин. Аналіз дозволяє визначити основну стратегію просування, скласти конкретний план.

2. Формування семантичного ядра.

keyword research 1  Що таке SEO і навіщо пошукова оптимізація бізнесу ?

Саме в ньому зібрані ключові поняття та слова, які прямо впливають на просування та показник конверсії. Фахівець збирає слова, поділяє їх на кластери, пробиває на частоту семантичне ядро. За їх допомогою можна точно написати title, description, сформувати перелінковку, наситити контент ключовими словами.

3. Створення широкої структури сайту

Цей етап є актуальним практично для всіх видів сайтів, що використовуються для Е-комерції. В рамках цього етапу формується оптимізована посадкова сторінка під певну групу запитів.

4. Складання завдань на внутрішню оптимізацію

Саме зараз усуваються помилки внутрішньої оптимізації, покращуються посадкові сторінки, видаляються дублі сторінок, які було виявлено. Для того, щоб завдання були максимально релевантні, попередньо проводиться технічний SEO-аудит. Саме час зайнятися налаштуванням мультимовності, налаштувати мікророзмітку відгуків, створити XML-карту сайту.

5. Формування внутрішньої перелінковки

На цьому етапі складається план статей, куди мають перенаправляти посилання, ведеться перевірка – чи немає «битих» внутрішніх посилань. Цей підхід дозволить сторінкам регулярно індексуватись пошуковими системами.

6. Робота з контентом

Оптимізації потребує інформаційна частина сайту, незалежно від того, форум у вас чи масштабний маркет-плейс. Тут важливо вручну сформувати унікальні метатеги з урахуванням зібраного семантичного ядра, перевірити тексти на насиченість такими елементами, а у разі низької частотності – збільшити частоту.

7. Вдосконалення юзабіліті сайту

Для користувача важливо не лише отримати на вашому сайті відповіді на запитання, але й отримати естетичне задоволення від пошуку інформації на ньому. Спеціально при цьому фахівці зобов’язані враховувати важливі правила юзабіліті. На цьому етапі всі елементи, їх розташування, кнопки, гамма кольорів повинні спрацювати на те, що користувач не піде в пошукову видачу, збільшить час перебування на сайті, а кількість відмов зводиться до нуля. Дизайн сайту-візитки або односторінника не менш важливий, ніж те, що на ньому пропонується. Дуже часто саме незручність юзабіліті та несимпатичний дизайн стають причиною того, що потенційний клієнт швидко залишає сайт, навіть не поринаючи глибше в інформацію про сам товар.

8. Увага на зовнішню оптимізацію

На цьому етапі задіяні біржі посилань, провадиться робота з тематичними форумами.

9. Робота над збільшенням клієнтів з конверсії

Мало мотивувати користувача зайти та затриматися на вашому сайті, необхідно зробити все, щоб він оформив замовлення. Для цього покращуються форми замовлень, ведеться робота з відгуками, додаються кнопки зв’язку з менеджером.

10. Поетапна оптимізація сторінок

Як уже говорилося, SEO – процес тривалий, регулярно вносяться зміни, відбувається робота зі структурою. Сео просування сайту – це не швидкий результат, але “довгограючий” і вартий того, якщо ви хочете бути в перших рядах пошукової видачі, наприклад, кілька місяців поспіль.

Все в комплексі спрацьовує на те, що сайт потрапляє в ТОП видачі, він орієнтований на клієнта, а значить, фінансові витрати на просування були недаремними і бізнес приносить дохід.