Можна створити ідеальний продукт, на який вже існує попит на ринку. Та ідеальну цінову пропозицію. Але успішний бізнес починається там, де про ваш продукт дізнається достатня кількість потенційних клієнтів.
І якщо ще кілька десятків років тому йшлося про рекламу в газетах, на радіо, білбордах, ТБ тощо, то сьогодні увага маркетологів переключилася на інтернет-простір. Причин цьому декілька:
- Кількість користувачів мережі та сумарний час їх перебування онлайн стрімко збільшується з кожним роком.
- Постійно розвиваються інтернет-технології та бездротові комунікації.
- Все більшу популярність набуває мобільний інтернет.
- Розвиваються та підвищують свою ефективність платформи для інтернет-реклами.
Переваги реклами в Інтернеті:
- Безмежне охоплення користувачів: можна залучати клієнтів по всьому світу.
- Цілодобовий контакт з потенційними клієнтами.
- Інтерактивність: людина реагує на рекламу. Клікає, підписується, залишає заявку, робить замовлення, купує і т.д.
- Взаємодія із зацікавленою аудиторією. Саме в інтернеті є можливість показувати рекламу саме тим людям, які з найбільшою часткою ймовірності зацікавляться продуктом.
- Аналітика: можливість відстежувати ефективність рекламної кампанії та відповідно до результатів коригувати стратегію.
- Прогнозованість. Ефективність реклами в інтернеті можна спрогнозувати та визначити оптимальний бюджет для бажаних результатів.
- Варіативність. Кожна компанія може знайти для себе відповідний канал інтернет-реклами відповідно до специфіки, ніші, бюджету та особливостей своєї цільової аудиторії.
Основні види інтернет-реклами: їх переваги та недоліки
SEO-оптимізація
Комплекс заходів, що виконуються з метою підвищення позиції сайту у пошуковій видачі за ключовими запитами. Google просування для деяких ніш може дати в рази більший результат, ніж реклама на борді або в соціальних мережах. Особливо це стосується продуктів, які за своєю актуальністю не мають обмежень (грубо кажучи: цегла актуальна завжди). До Seo-оптимізації відноситься: внутрішня та зовнішня оптимізація сайту, нарощування маси посилань, складання та використання семантичного ядра, наповнення сайту унікальним тематичним контентом та виконання інших вимог пошукових систем.
Переваги | Недоліки |
|
|
Контекстна реклама
Реклама сайту в пошуковій видачі за ключовими запитами, які були обрані та оплачені у рекламному кабінеті. Такі посилання розміщуються над, під та осторонь органічної видачі та виділені відповідним чином.
Переваги | Недоліки |
|
|
Медійна реклама
Реклама для просування сайту або бренду графічного характеру (банери, тизери, відео, анімації, інтерактивні блоки, брендування etc.), що розміщується у пошуковій видачі та на тематичних ресурсах.
Переваги | Недоліки |
|
|
Реклама у соціальних мережах
Реклама для розкручування сайту в соціальних мережах (Facebook, Instagram, TikTok та інших) включає розміщення рекламних постів на власній сторінці, створення тематичних спільнот та рекламу в них, проведення конкурсів, таргет, рекламу у блогерів тощо.
Переваги | Недоліки |
|
|
Реклама в мобільних додатках
Демонстрація рекламних оголошень у безкоштовних інформаційних та ігрових мобільних додатках для iOs та Android.
Переваги | Недоліки |
|
|
Pop-up та Pop-Under вікна
Реклама за допомогою спливаючих вікон на сайті.
Переваги | Недоліки |
|
|
E-mail-розсилка
Реклама та продаж продукту через листи, які автоматично розсилаються по заздалегідь сформованій базі підписників.
Переваги | Недоліки |
|
|
Реклама на тематичних сайтах
Платне та безкоштовне розміщення рекламних оголошень на сайтах та форумах, де збираються люди зі схожими інтересами.
Переваги | Недоліки |
|
|
Push-сповіщення
Інтернет реклама сайтів за допомогою коротких повідомлень, які за згодою користувача надходять на його комп’ютер/ноутбук/планшет/смартфон.
Переваги | Недоліки |
|
|
Як виміряти ефективність реклами в Інтернеті
Як уже говорилося вище, важлива перевага інтернет-реклами полягає у можливості відстежувати її результативність. Наведені далі показники дозволяють зрозуміти наскільки виправдовує себе обрана стратегія реклами.
- Охоплення. Кількість людей, які хоча б раз побачили рекламу.
- Кількість показів. Цей показник, як і попередній, має ключове значення для іміджевої реклами. Він відображає кількість показів реклами за вибраний проміжок часу.
- Коефіцієнт відгуку. Відношення кількості кліків за оголошенням до кількості переглядів, помножених на 100%.
- Коефіцієнт конверсії. Відношення кількості клієнтів до загальної кількості відвідувачів, які прийшли на сайт з реклами, помножене на 100%.
- Показник суб’єктивної привабливості реклами. Відношення кількості переглядів до кількості показів рекламного оголошення, помноженого на 100%.
Дані, необхідні для підрахунку цих показників, можна отримати у рекламному кабінеті та за допомогою лічильників, встановлених на сайті.
Світовий ринок онлайн-реклами
Доцільність інвестицій в інтернет-рекламу обумовлюється, зокрема, позитивними прогнозами експертів.
Загальний темп зростання ринку онлайн реклами на поточний рік становитиме 3,8%. Значно збільшиться реклама для мобільних гаджетів: +19,2%. Продовжать ставати популярнішими соціальні мережі: +18,4%. Поряд із цим втрачатимуть свої позиції реклама у друкованих ЗМІ та на телебаченні.
Серед трендів: короткі відео (TikTok, Instagram Reels), відео та аудіо реклама (подкаст-платформи, відео на YouTube). Лідери перегляду онлайн контенту: Індія та Латинська Америка.
Згідно з прогнозом медіа-агентства Zenith ринок інтернет-реклами у Центральній та Східній Європі у 2023 році зросте на 7,1%, а в Латинській Америці – на 4,1%. У списку країн-лідерів із витрат на онлайн рекламу фігуруватимуть США, Китай, Індонезія, Великобританія, Японія, Індія, Філіппіни, Бразилія, Південна Корея.
Ринок інтернет-реклами в Україні
Позитивні прогнози експертів поширюються на український digital-ринок. Згідно з дослідженнями IAB Europe, Україна лідирує за швидкістю зростання інтернет-реклами в Європі з показником 26,9%. Минулого року загальний обсяг інвестицій у рекламу країною склав 475 млн євро. З такою цифрою нам вперше вдалося випередити такі країни як Угорщина, Сербія, Словаччина.
Тренди розвитку
Найближчим часом ринок digital-реклами в Україні продовжить розвиватися. Цей процес відбуватиметься із деякими змінами під впливом загальносвітових тенденцій. 2023 привнесе в інтернет-рекламу наступні тренди:
- Прагнення до нативності. Зі зростанням кількості реклами користувачі все ретельніше відбирають компанії, з якими хочуть мати справу. Найближчим часом виграватиме той, чия реклама буде органічною і викличе більше довіри.
- Программатик та інноваційний рекламний інвентар. Експерти прогнозують зменшення кількості ручної закупівлі реклами. Автоматизовані сервіси в комплексі з новими рекламними інструментами демонструють чудові результати.
- Персоналізація та особистий бренд. Сьогоднішня реальність така, що люди все менше довіряють знеособленим компаніям і вважають за краще мати справу з конкретними людьми. Ключові ідеї компанії активно транслюються через залучаючий контент. Перевагу одержують ті, хто вибудовує довгострокову структуру взаємодії з користувачами. Продовжує користуватися популярністю реклама у лідерів думок та мікроблогерів. В останніх – особливо тепла взаємодія з аудиторією, а отже – вищий рівень довіри до всього, що б цей блогер не запропонував у своїх соціальних мережах чи на сайті.
- Погоня за особистими даними потенційних клієнтів. У 2023 році зросте кількість data-колаборацій з банками, агентствами нерухомості, каршерингами та іншими агентствами. Інформація, яка допоможе покращити ефективність рекламної кампанії, цінуватиметься високо.
- Відхід від текстового формату до відео та інтерактиву. У 2023 зачепити клієнта просто текстом буде надзвичайно складно. Натомість добре спрацюють інтерактивні форми (квіз, спліт-тест, відео з круговим оглядом тощо). Реклама 2023 у TikTok та Instagram Reels, як і раніше, залишається популярною та ефективною. Це стосується як просування особистого бренду (психологів, косметологів, коучів і т.д.), так і просування невеликих магазинів з продажу стильних речей, великих компаній (банки, державні компанії) або місцевих кав’ярень та ресторанів. Відео-формат продовжує набирати обертів. Особливо на піку – короткі відео, в яких за мінімальну кількість часу користувач може побачити розвиток історії від початку до кінця і отримати повну інформацію про пропозицію.
Одне залишається незмінним: реклама йде в інтернет, за потенційними покупцями. Згідно зі статистикою, 2023 року в Інтернеті користувачі проводить 7 годин на день. І саме тут відкриваються широкі можливості заявити про себе для будь-якої ніші, мети та бюджету.